THOUSANDS OF FREE BLOGGER TEMPLATES

Monday, February 16, 2009

TaUbAt SeOrAnG HaMbA....


"Ya Allah..
Entah apa yang ingin aku katakan..
terlalu banyak dosa yang telah aku himpunkan..
terlalu jahil untuk aku untuk mengerti keEsaan-Mu..
terlalu payah untuk aku mengecapi redha-Mu..
dan terlalu gundah hatiku untuk mengerti..
membelai diriku dengan segala kekeliruan..

Ya Allah..
berilah aku nur-Mu yang terang..
bergermerlapan agar aku tidak lagi dalam kegelapan..
hilang segala ketakutan..
bermulanya aku untuk meniti setiap titis kerinduan-Mu..
ketenangan yang bukannya terlihat pada hiburan..
tetapi pada ayat-ayat suci-Mu yang mencoretkan segala pujukan..
mengajar aku erti kebenaran dan kesahihan..

Ya Allah..
tetapkanlah keimanan yang telah Engkau wujudkan dalam diriku..
suburkannya dengan tinta-tinta sunnah Nabi-Mu..
mekarkannya dengan wangian keredhaan-Mu..
anugerahkannya dengan kemanisan iman-Mu..

Ya Allah..
sesungguhnya aku merindui setiap bibit kasih-Mu..
yang bukannya sementara tetapi untuk selama-lamanya..
aku akui Engkaulah yang punyai sifat yang syumul..
yang tidak ada pada kami..
maka Kau ampunilah kami Ya Allah..
atas segala keterlanjuran yang telah kami lakukan..
dan sejahterakanlah nabi junjungan, Muhammad S.A.W..
Amin..amin..Ya Rabbala'lamin..

"

0 ulasan: